Od 18 sierpnia 2014 roku podatnicy mogą korzystać z Portalu Podatkowego Ministerstwa Finansów udostępnionego na stronie internetowej www.finanse.mf.gov.pl lub www.portalpodatkowy.mf.gov.pl. Pod tym adresem podatnicy mogą korzystać z części ogólnodostępnej, na której mogą składać deklaracje podatkowe w formie elektronicznej.
Ministerstwo Finansów nie udostępniło jeszcze portalu w części zalogowanej, w której podatnik będzie miał możliwość dostępu do własnych danych podatkowych oraz za pomocą którego będzie mógł kontaktować się z organami podatkowymi. Opóźnienia we wdrożeniu tej części Portalu Podatkowego Ministerstwo Finansów tłumaczy winą po stronie wykonawcy, który nie wywiązał się z warunków umowy. Ministerstwo Finansów planuje uruchomienie tej części portalu wiosną 2015 roku.
Ministerstwo Finansów wychodzi na przeciw potrzebom podatników, którzy coraz częściej korzystają z komunikacji w formie elektronicznej. Wysyłanie deklaracji za pomocą Internetu pozwoli podatnikowi zaoszczędzić czasu oraz uniknąć błędów formalnych wydłużających czas załatwienia sprawy podatkowej. Jeżeli deklaracja podatkowa wysłana listownie zawierała błędy formalne, organ podatkowy wzywał podatnika do wyjaśnienia tych błędów. Korzystając z Portalu Podatkowego pisma są od razu sprawdzane pod kątem poprawności wprowadzonych danych (np. adres, data). W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości pisma system wskaże, które dane należy poprawić. Dzięki temu podatnik uniknie sytuacji, w której jego pismo nie zostanie rozpatrzone w związku z błędami formalnymi.
Czy wymagany jest certyfikat do złożenia deklaracji na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów?
Ministerstwo Finansów wskazało listę deklaracji, które nie wymagają kwalifikowanego certyfikatu. Deklaracje, które nie wymagają ważnego kwalifikowanego certyfikatu to PIT-16, PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, PCC-3 oraz korekty tych deklaracji. Do złożenia tych deklaracji przez Internet, należy podać takie dane jak Identyfikator podatkowy NIP lub numer PESEL, imię, nazwisko, datę urodzenia i kwotę przychodu wskazaną w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym jest składany dokument elektroniczny.
Czy można złożyć korektę deklaracji przez Internet?
Podatnicy mogą złożyć korektę deklaracji na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów. Jeżeli do złożenia deklaracji pierwotnej nie był wymagany kwalifikowany certyfikat, to również w przypadku korekty tych deklaracji nie będzie wymagane posiadanie takiego certyfikatu.
Ministerstwo Finansów nie udostępniło jeszcze portalu w części zalogowanej, w której podatnik będzie miał możliwość dostępu do własnych danych podatkowych oraz za pomocą którego będzie mógł kontaktować się z organami podatkowymi. Opóźnienia we wdrożeniu tej części Portalu Podatkowego Ministerstwo Finansów tłumaczy winą po stronie wykonawcy, który nie wywiązał się z warunków umowy. Ministerstwo Finansów planuje uruchomienie tej części portalu wiosną 2015 roku.
Ministerstwo Finansów wychodzi na przeciw potrzebom podatników, którzy coraz częściej korzystają z komunikacji w formie elektronicznej. Wysyłanie deklaracji za pomocą Internetu pozwoli podatnikowi zaoszczędzić czasu oraz uniknąć błędów formalnych wydłużających czas załatwienia sprawy podatkowej. Jeżeli deklaracja podatkowa wysłana listownie zawierała błędy formalne, organ podatkowy wzywał podatnika do wyjaśnienia tych błędów. Korzystając z Portalu Podatkowego pisma są od razu sprawdzane pod kątem poprawności wprowadzonych danych (np. adres, data). W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości pisma system wskaże, które dane należy poprawić. Dzięki temu podatnik uniknie sytuacji, w której jego pismo nie zostanie rozpatrzone w związku z błędami formalnymi.
Czy wymagany jest certyfikat do złożenia deklaracji na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów?
Ministerstwo Finansów wskazało listę deklaracji, które nie wymagają kwalifikowanego certyfikatu. Deklaracje, które nie wymagają ważnego kwalifikowanego certyfikatu to PIT-16, PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, PCC-3 oraz korekty tych deklaracji. Do złożenia tych deklaracji przez Internet, należy podać takie dane jak Identyfikator podatkowy NIP lub numer PESEL, imię, nazwisko, datę urodzenia i kwotę przychodu wskazaną w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym jest składany dokument elektroniczny.
Czy można złożyć korektę deklaracji przez Internet?
Podatnicy mogą złożyć korektę deklaracji na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów. Jeżeli do złożenia deklaracji pierwotnej nie był wymagany kwalifikowany certyfikat, to również w przypadku korekty tych deklaracji nie będzie wymagane posiadanie takiego certyfikatu.
Komentarze
Prześlij komentarz